donderdag 23 maart 2017

Een stadionverbod

Er wordt gezegd dat meneer Erdogan hier in ons Nederland een stadion wilde huren om zijn landgenoten / aanhangers toe te spreken. Helaas ging dat feest niet door. Helaas voor meneer Erdogan, zijn volgers en.... Nederland. Nederland? Ja, het zou een mooie gelegenheid geweest zijn om al die stadionbezoekers hun Nederlands paspoort in te nemen en hen zodoende tot Turk te verklaren. Maar ach ons land is zo'n slappe hap geworden. En zeer slecht georganiseerd en geïnformeerd. Toen men besloot de IS te gaan bestrijden en de F16 met bommen en granaten opstegen, werden zij helemaal naar Syrië gestuurd in plaats van naar de Haagse Schilderswijk. Oké, daar wonen ook gewone mensen, maar met precisie bombardementen raak je ook je doelen.
Ik heb begrepen dat ook koningin Maxima een dubbel paspoort heeft. Een zeer slecht voorbeeld van deze overigens aimabele dame. Niet alleen vanwege haar vader en zijn kornuiten, maar ook vanwege haar voorbeeldfunctie. Maxima heeft wat mij betreft ook niet echt gekozen voor Nederland. Ze wilde niet tegen haar vaderland rebelleren (in principe kan ze geen afstand doen van de Argentijnse nationaliteit). Jammer, want dan had ik voor het koninklijk huis getekend. Ik zweer het je. Al eerder stelde het CDA voor het volkslied verplicht te laten zingen op basisscholen. Ik zou dan voor een ander lied willen pleiten :