maandag 28 maart 2016

Zij weten alles beter

Men zegt dat het best goed gaat met onze economie. Ik zie andere dingen om me heen. Zoals de vele ontslagen, faillissementen, toenemende armoe en dalende rente.
Men zegt dat we vluchtelingen krijgen. Ik zie andere mensen. Vooral jongemannen. Mannen die eisen stellen, lak hebben aan onze cultuur en wetgeving en die willen veranderen en vooraan in de rij willen / moeten en mogen gaan staan.
Men zegt dat ik niet naar de PVV moet luisteren. Ik zie dat heel veel Nederlanders bezwaren maken tegen de manier waarop ons vreemdelingenbeleid in het algemeen en die van zogenaamde vluchtelingen in het bijzonder uitgevoerd wordt.
Men vindt dat de vrijheid van meningsuiting erg belangrijk is. Ik zie dat het verschil maakt wie wat zegt, met een duidelijke voorkeur voor links en (vreemd genoeg) niet-Nederlanders.
Men zegt dat we een democratie hebben. Ik zie dat over essentiële zaken de achterban niet wordt geraadpleegd en men in het algemeen aristocratisch te werk gaat.
Men zegt dat iedereen gelijk is. Ik zie dat migranten vaker en meer hulp krijgt dan ouderen en arme, hulpbehoevende landgenoten.
Men zegt dat we onze cultuur moeten aanpassen. Ik zie dat bepaalde bevolkingsgroepen overgevoelig zijn voor de kleuren bruin en zwart, haatpredikers en het islamitisch geloof.
Men zegt dat er voor de zorg, armoebestrijding en ander zeer belangrijke maatschappelijke taken geen geld is. Ik zie duur wapentuig ingezet worden in den vreemde en miljarden verdwijnen naar corrupte landen en de EU.
Tja, ik zie allemaal andere dingen. En ik ben toch echt naar Specsavers geweest...