zaterdag 12 maart 2016

De CBX in het zonnetje

Vanmiddag heb ik de CBX even uit zijn pyjama en onder het slaaphok vandaan getrokken en hem in het zonnetje gezet. De bedoeling was hem weer een stukje van de wereld te laten zien, maar het liep allemaal anders. Morgen weer een dag, toch?
Ik heb de motorfiets helemaal nagelopen. Dit keer valt het erg mee met de corrosie. Normaal slaan de koelribben wat wit uit. Maar dat valt mee. Ik zie weinig gevolgen van het buiten slapen. Wat mij opviel was dat de uitlaatbochten, die ik vorig jaar flink onderhanden had genomen, toch weer wat korrelig worden. Dus die speciale hitte bestendige antiroest lak is ook geen blijvende oplossing. Misschien VHT uitlaat-lak? Keramisch behandelen is behoorlijk duur. Omwikkelen met speciale uitlaatband staat bij dit model niet zo mooi. Vind ik. Tom Poes, verzin een list! Ik moet alleen de bougies nog vervangen. Nou ja, moeten, dat wil ik dan hè. Ik moet namelijk niets. Voor het overige zal het 750 cc blok na de winterstop eens flink opgestookt moeten worden om het weer los te maken voor de komende periode. Het batterijtje van het digi-klokje was inmiddels energieloos geworden. Daar heb ik een nieuwe knoopcel in gedaan. Dus ik blijf straks ook op de motor bij de tijd. Totdat de zomertijd zijn intrede doet.