dinsdag 15 maart 2016

Even een rondje gereden

bij de Hanzelijn aan de Hondweg
Nadat gisteren het startrelais gerepareerd was, heb ik na maanden eindelijk een stukje op de CBX kunnen rijden. Ik ben in de zon over de N309 richting Elburg gereden.Voor dat voormalig vissersplaatsje ben ik linksaf de N306 opgegaan, richting Roggebotsluis / Kampen. Het blok draaide mooi z'n toeren en ging steeds gesmeerder draaien. Ik passeerde eht Abbertstrand, waar we soms met Fenna naar toe gaan. Bij de sluis nam ik de derde afslag op de rotonde en reed weer richting Dronten. Dit keer over de N307, ook wel Hanzeweg genoemd, de weg tussen Dronten en Kampen. Met zo'n 9 graden Celsius is het niet echt warm. Maar ik was er goed op gekleed en mijn nieuwe helm voldeed prima. Bij de verkeerslichten sloeg ik linksaf de Hondweg op. Die weg gaat over een viaduct waar de Hanzespoorlijn onderdoor gaat en komt uit op de N309, Dronten - Elburg. Daar ben ik weer rechtsaf gegaan om vervolgens naar de stal terug te rijden.
oplopende uitlaten
Het blok en de uitlaten waren loeiheet. De uitlaten lopen schuin omhoog. Bij koude motor verzamelt zich condens in de laagste punten van die beide bochten. Er zitten daar geen aftapplugjes of zo, dus het is beter de boel flink op te stoken totdat de condens verdwenen is. Weer thuis heb ik de motor na het uitzetten weer gestart. Dat ging ook probleemloos. Ik heb de startprocedure een paar keer herhaald. Voorheen gaf de startmotor wat slome geluiden en daar bleef het dan bij. Maar nu dus niet. Het blok start weer als vanouds(hoorn).