woensdag 16 maart 2016

Vrolijk Voorjaar?

Deze week viel een folder van de Hema in de bus, waarvan de koptekst mij direct opviel. Ik miste het woord Pasen of Paasfeest. Heeft Hema Pasen, in navolging van de Zondagswet soms afgeschaft? Ik weet niet wat de reden voor de Hema is geweest, om van het Vrolijk Pasen af te stappen.
Als ik de folder opensla zie ik wel weer het woord Pasen geregeld terugkomen. De folder bevat niet alleen producten die met Pasen te maken hebben, maar ook duidelijk met het voorjaar.
Toch zijn er mensen die Hema ervan verdenken gezwicht te zijn voor de islam. Dat om die reden het woord Pasen aan de voorzijde van de folder vervangen zou zijn door het woord Voorjaar.  Maar dat geloof ik niet. Ik vind het wat ver gezocht. Ik bedoel, de Hema worst zal altijd blijven. Net als Pasen en het voorjaar.