donderdag 24 maart 2016

Met grijs haar en een rollator

Als ik in het dorp boodschappen doe, valt me telkens op hoe men hier met ouderen omgaat. Vooral ouderen met een rollator. Ze krijgen extra aandacht. Niet alleen van het publiek, maar ook van winkelpersoneel. In het restaurant van de Hema, waar wij even van een kopje thee genoten, hoorden wij een vriendelijke medewerkster zeggen : "Gaat u maar alvast lekker zitten, dan kom ik zo bij u brengen." Even later wordt de bestelling, een koffie met een taartje, keurig aan tafel bezorgd. Met de mededeling : "U mag het dienblad straks gewoon laten staan. Dat ruim ik voor u op."
Kijk, daar krijg ik een warm gevoel van. Zo behulpzaam en vriendelijk voor iemand die slecht ter been is. Ook in andere situaties is men rollatorbestuurders behulpzaam. Kortom, een rollator doet wonderen. Ik weet alleen niet hoe ik straks zo'n ding achter op de motor moet meenemen.