maandag 28 maart 2016

Kalma? Wtf is Kalma?

mijn doucheschuim
"Hoe gaat het met Kalma?", kopt een berichtje. Leergierig en vergeetachtig als ik ben, denk ik : "Wie is Kalma??" Toen ik hoorde over een implantaat voor doven, viel het Kalma-kwartje bij mij. Bij de volgende gedachte ging ik weer in de fout. Ik dacht we krijgen nu verbinding met Afghanistan, waar Kalma nu woont. Ze was toch met haar ouders uitgeprocedeerd? Uitgeprocedeerd betekent immers wegwezen. Terug naar waar je vandaan kwam.
Wat denk je? Die mensen verblijven nog steeds gewoon hier in Nederland! Ik weet niet wie dat illegale verblijf hier betaalt. Maar nog erger is, is dat die ouders nog steeds zeuren om een hoorimplantaat van bijna 70.000 euro (inclusief operatie en nazorg) voor Kalma, voordat ze terug willen keren naar Afghanistan. Natuurlijk kwam het arme kind nog even nadrukkelijk in beeld. Opvallende detail : ze namen geen afscheid....