maandag 14 maart 2016

Voor hoger opgeleiden

Een verzekeringsmaatschappij leurt al een tijdje met verzekeringen voor hoger opgeleiden. Nogal opvallend en raadselachtig. Krijgen mensen met een hogere opleiding een hogere vergoeding toegekend als zij hersenletsel oplopen? Of zijn de kleine letters van die polissen dusdanig aangepast, dat zelfs hoger opgeleiden ze niet begrijpen? Of is het vanwege de verwachting dat hoger opgeleiden meer geld verdienen en dus meer premie willen betalen, om tot die categorie verzekeringen te kunnen behoren?
Ik denk dat men bij Promovendum ervan uitgaat, dat een hoger opgeleide beter zijn gezond verstand zal gebruiken. Promovendum zal vast bij het CBS geïnformeerd hebben wie die brokkenmakers eigenlijk zijn. En dus riep men bij Promovendum 'minder!, minder!, minder!', toen de directie vroeg : "Willen jullie meer of minder domme mensen?" Helaas voor de lager opgeleiden, heeft niemand daar aangifte over gedaan. En aldus worden lager geschoolden door Promovendum gediscrimineerd : "Zij zijn het die brokken maken. Dat doen hoger opgeleiden minder." Maar hoger opgeleiden gaan wel vaker de weg op. Zoals naar de tandarts en het reisbureau. Maar ja, wie het breed heeft kan beter voor zijn gezondheid zorgen.
Er zijn al veel langer ook leningen voor ambtenaren. Volgens mij is dat een soort subsidieregeling. De meeste ambtenaren hebben namelijk niets met iets teruggeven en/of je houden aan afspraken.
Toen ik aangereden werd, heeft niemand mij gevraagd naar mijn verkeersdiploma. Daar heb ik op de motorfiets toch meer aan, dan aan mijn HBS- of HBO-diploma. Ik heb zelfs een slipcursus gedaan op het circuit van Zandvoort. Aan dat soort diploma's heb ik veel meer dan aan een goedkope polis bij Promovendum.