maandag 14 maart 2016

SVB in de fout

Vanmorgen zijn we met de brief van de SVB naar het gemeentehuis gegaan. De SVB beweert namelijk dat ene mw. Jolanda S. ook op ons adres woont, wat consequenties heeft voor mijn AOW uitkering.
Bij de gemeente Dronten blijkt uit de basisadministratie niets van een derde persoon op ons adres. Opmerkelijk is dat de genoemde Jolanda hier weliswaar gewoond heeft, maar in 2009 (!) met een officiële mutatie in de GBA naar een ander adres binnen de gemeente is vertrokken. Nadien zijn eerst nog andere bewoners op dit adres geregistreerd, voordat wij de woning in 2014 betrokken.
Kortom, een raar gedoe van de SVB (Sociale Vouten Bank?)  om opeens met die naam te komen.
Maar dat is nog niet alles. Ik mag een dikke envelop met de ingevulde formulieren op eigen kosten retour zenden. Als ik dat niet voor een bepaalde datum doe, dan word ik dus gekort op mijn AOW.
Kortom, de SVB gaat in de fout en ik moet er tijd, energie en geld insteken om te voorkomen dat ik op mijn AOW word gekort.