woensdag 16 maart 2016

Bericht 4200!

Volgens mijn statistieken is dit het 4.200 ste bericht op dit blog. Ik schrok er zelf van!  Wat de situatie nog mooier maakt : De zon schijnt volop, het wordt weer een mooie dag. Dat heb ik voornamelijk zelf in eigen hand, hoor. Een kwestie van invulling geven aan weer een mooie dag. Met die gedachte sta ik maar al te vaak op. Natuurlijk zijn er dagen bij waarop het met die invulling wat minder gaat. Het is dan net als met de zon, die soms achter wolken verscholen zit : tijdelijk even uit beeld.
Maar goed, vandaag is het feest. Als het bij ons feest is, wordt iedereen uitgenodigd. Zo doen we dat. Wij hebben nooit op voorhand moeilijk gedaan met het uitnodigen van mensen. Ik bedoel, er zijn altijd mensen die elkaar niet liggen of mogen. Maar dat is niet ons, maar hun probleem. We gaan dat niet voor hen invullen, want we zijn geen NIVEA-volk *). We zeggen dus ook niet : "We nodigen jou niet uit, want Pietje komt ook." Alsof malle Pietje bepaalt wie er wel en niet mogen komen op ons feestje. Haha! Nee, wij verzinnen geen k*tsmoesjes en geven ook anderen niet de schuld. Genodigden mogen zelf beslissen of ze wel of niet komen.
Er zijn mensen die zo'n feestje als een verplicht nummer zien. Ik zeg hen : "Niet gaan!" Een feest moet een feest blijven. Daar horen geen chagrijnige koppen bij.
Wie niet ingaat op een feestelijke uitnodiging, om wat voor reden dan ook, moet maar denken : Ik houd een dag extra over om zelf leuke dingen te doen. Want zo blijft het een mooie dag. Voor iedereen.
*) Niet Invullen Voor Een Ander