zondag 21 februari 2016

Windows 8.1 start niet

De laptop van Mike is medio vorige maand teruggekomen, nadat hij softwareproblemen had gekregen. Hij deed het weer prima, tot gisteravond. Na het updaten startte de laptop weer op, maar blijft sindsdien in een loop ronddraaien met tussentijd meldingen over fouten in de opstartmodule.
Volgens bepaalde websites heeft het euvel te maken met een tweetal kernel-updates, te weten KB2982791 en KB2975719. Tja, het testen door Microsoft is nog steeds niet wat het zou moeten zijn. Ik heb nog wat ingrepen geprobeerd, maar zonder enig resultaat. De laptop kan alleen uit en aan gezet worden. Ik heb de Acer maar weer in een doos gedaan en ga hem morgen naar het servicecentrum terugsturen. Had ik gedacht maandag niets te doen te hebben, moet ik toch even naar het postagentschap. Ik heb het er maar druk mee...