maandag 29 februari 2016

Twee oude accupacks

Maken nog geen nieuwe. Ik heb wat zitten modderen met dat oude accupack. Het is een heel gedoe om de aan elkaar gesoldeerde accu's, of wel de lipjes, los te krijgen door ze met het soldeerboutje aan te tippen. Dat deed ik steeds langer, want het lipje kwam niet los. Als die eenmaal los zouden zijn en ik samen met de batterijen van dat andere oude pack een goede heb samengesteld, moet ik al die nog goede batterijen in serie weer tot één pack solderen. Ik denk dat het solderen wat gemakkelijker zal gaan, vanwege de aanwezigheid van het soldeer op zowel de batterijen als op de lipjes. Al met al een heel gedoe, lijkt me. Voor het nieuwe mooi passend accublok was ik uiteindelijk 25 euro kwijt. Losse, nieuwe batterijen met soldeerlip kosten zo'n 5,= per stuk. Daar zou ik dan 10 van nodig hebben gehad, om een heel nieuw pack te maken. De anschaf van de accu scheelde dus 25 kroketten ( 1 euro aanbieding)!! Dat is nogal wat. Bij nader inzien heb ik me in de kosten / baten afweging laten leiden door kroketten. Een culinaire denkfout in een technische omgeving.
Ik ben, gezien de reacties, nu wel gaan twijfelen aan de juistheid van mijn keuze in technisch opzicht. Ik heb dus gegokt met 25 euro. Gedane zaken nemen geen keer. Ik houd het nieuwe pack goed in de gaten en laad hem alleen op in mijn bijzijn. Desnoods buiten. De tijd zal het leren.