dinsdag 30 mei 2017

Pilgrim by Steve Earl and Emmylou Harris

Het nummer dateert van net voor de eeuwwisseling. Het spreekt me aan vanwege de tekst die mooi aansluit op de muziek. Of andersom. De eenvoud spettert er vanaf. En toch heel treffend.
Ik heb al vaker gezegd dat ik mijn werk heb ervaren als reizen met de tijdmachine. Maar wat het dagelijks leven betreft is dat ook zo. Telkens weer in andere situaties belanden met andere mensen, andere ideeën en gewoontes. Van ouderwets of behoudend, tot heel modern, bijna futuristisch of gewoon onbegrijpelijk. Telkens weer een 'hallo' en een 'tot ziens'. Misschien heb ik me hier nooit thuis gevoeld, omdat ik alsmaar onderweg ben. Altijd maar onderweg. Ik mis de mensen met wie ik dit soort muziek kon delen. Maar eens zal ik ze weer terugzien. Allemaal. Ik ben immers al een lange tijd onderweg.