maandag 1 mei 2017

Dag van de Arbeid

Voor de rooie rakkers is het vandaag feest : de Dag van de Arbeid. En dat op een maandag! Voor mij is het al een tijdje Dag tegen de Arbeid. Dat is nog beter, helemaal op een dag als maandag. Haha! Ik herinner me dat met name in de communistische landen 1 mei een bijzondere dag was/is. Een soort Koningsdag, maar dan voor mensen die van werken houden.
Hier regent het heel zacht. Ik heb vanmorgen wat kleine klussen gedaan onder de overkapping. Het enige (dus niet enigste!) wat ik nog wil doen is wat schilderen. Ik maak de boel gewoon wit. Lekker licht en een zeer goedkope kleur. Ik dacht ook aan een zandkleur of licht groen. Maar dat zien we wel weer als we in de verfwinkel zijn. Het is niet zo dat de kleur afhankelijk is van de prijs. Zwart of een andere donkere kleur wordt het zeker niet. En rood helemaal niet. We zijn van huis uit vrij sociaal geweest, maar niet links.