woensdag 17 mei 2017

Ordinaire afgunst

In het Dagblad van het Noorden staat vandaag een artikeltje waarin o.a. over ouderen wordt gesproken. De ouderen zouden nog veel langer moeten werken. Maar ja, wij leven niet om te werken. Volgens de jongere generatie rijden wij doelloos rond in onze campers. Wanneer ik lui zittend of liggend voor onze camper met pretoogjes voor me uit staar naar fraaie landschappen en naar gefluit van vogeltjes luister,  denk ik soms met een brede lach op mijn zongebruinde gezicht : "Had ik maar een baan. Elke dag vroeg op, omgaan met vervelende mensen, een eikel van een baas hebben, extra lang wachten op je pensioen en slecht betaald worden." Haha!
Jammer dat veel jongeren zo jaloers reageren. Luister eens, werkende klagers. We hebben er hard voor gewerkt hoor en ons blauw betaald aan premies en allerlei pensioenbreuken en financiële oplichterijen meegemaakt. Wij hadden geen huis van meer dan 2 ton en hoefden niet beiden te werken. Dat velen van jullie veel te hoog grijpen is je eigen schuld. Maar je hebt tot aan je pensioen de tijd om de boel bij te stellen.  Het onderzoek dat aangeeft dat ouderen actief en nuttig moeten blijven voor de samenleving vanwege hun gezondheid, is vast in de Tweede Kamer uitgevoerd. Ik stel voor dat al die suffe ouderen maar eens een maand geen vrijwilligerswerk gaan doen en niet op de kleinkinderen passen. Dat zal ze leren! Zo, en nu ga ik weer lekker doelloos in onze camper rondrijden. Hahaha! O ja, werk ze!