zondag 14 mei 2017

Ajax of Feijenoord

Vanmiddag valt de beslissing om het landskampioenschap voetbal. De Rotterdammers staan één punt voor op de Amsterdammers. Feijenoord speelt thuis, Ajax gaat naar Tilburg. Ik was overigens verrast dat Ajax de finale van de EL heeft gehaald. Het was wel met samengeknepen billen. Vorige week zei ik nog tegen Mike dat de 4-1 geen zekerheid biedt, omdat Lyon thuis behoorlijk tekeer kan gaan. Jammer dat weer veel kansen gemist werden. Spelers als Traoré en Younes zijn in hun eindspel net te egoïstisch. Zien ze de anderen niet staan of zijn ze niet 'zakelijk' genoeg? Verdedigend vond ik Ajax vaak te traag reageren en anders te laconiek. Maar ja, ook dat is Ajax.
Hoe dan ook, het was een spannende wedstrijd waarin Lyon gelukkig veel pech kende.
Wat het landskampioenschap betreft : ik gun het Feijenoord van harte. Waarom? Het elftal heeft afgelopen seizoen behoorlijk constant gedraaid en is in mijn ogen een hechtere eenheid dan Ajax. Wel raar om straks, na een seizoen voetballen  met slechts één punt verschil te winnen of te verliezen.