donderdag 25 mei 2017

De kluit belazeren

Reclames zijn er om mensen voor de gek te houden. Tegenwoordig is veel reclame op de tv voorzien van onleesbare kleine tekst, die de in grote schreeuwende letters geuite beweringen weer moeten afzwakken. Omwille van de waarheid. Zo is te lezen, dat de zeer witte kleur van het aangeprezen wasmiddel pas na 6 keer wassen bereikt is en dat de kleur kunstmatig bijgewerkt is (photoshop). Maar ja, dan moet je wel even het beeld stilzetten en je leesbril of vergrootglas erbij halen. Maar...., men heeft weer voldaan aan de eisen van de Reclame code commissie. Hoera!
De boerenslimheid van de reclameboys gaat nog verder. Men biedt bekende producten goedkoper aan. Alleen..... de inhoud is minder! Coffee-pads, bier, frisdrank, snoep, noem het maar op. Een kwestie van goed opletten en oog hebben voor details. Helaas is het tegenwoordig zo, dat de consument overal belazerd wordt. Het vakmanschap is immers overal aan het verdwijnen. Niemand is te vertrouwen.