zondag 22 juni 2014

Mijn WK - België loopt wat achter

Voor de afwisseling kijk ik geregeld naar de BRT als een WK wedstrijd wordt gespeeld. Op de Nederlandse zender wordt er nogal veel geleuterd tijdens de wedstrijden. Alsof commentatoren altijd te horen moeten zijn. Voetbal is voor mij als supporter nog steeds een kijksport. Ik zet dan het geluid maar uit. Maar ja, dan zit ik wel 2x 45 minuten naar een speaker met een rode streep er doorheen te kijken. Ook geen gezicht. Dus naar de BRT. Het is me opgevallen dat de Belgen de beelden ongeveer 8 seconden later uitzenden. Dus toen op de Nederlandse zender vanavond eindelijk de 1-0 tegen de Russen viel, zagen de Belgen het doelpunt 8 seconden later! België loopt dus wat achter.
Wat me ook opviel was dat de BBC de belangrijke wedstrijd van Engeland tegen Uruguay niet eens direct uitzond! En dat voor een voetballand. Aan de andere kant heeft de nationale elf van Engeland op internationale toernooien vaak slecht gespeeld en is Suárez al langer een Luis in de Engelse voetbalpels.  Maar ja, Luis is een echt bijtertje. Misschien is dat de reden. Ik mag dan vaak naar de Duitse competitie kijken, het EK en WK kijk ik nooit via een Duitse zender.