woensdag 4 juni 2014

Criminele oudjes

In Duitsland kent men zo'n 150.000 criminelen die 60 jaar of ouder zijn. Er zijn zelfs criminelen van boven de 80 jaar! Onder hen o.a. inbrekers. Dat zijn volgens mij de oudjes die nog erg lenig zijn. Het aantal oudere criminelen groeit. Tja, de AOW is geen vetpot en het pensioen valt te vaak zwaar tegen, omdat andere criminelen al hun slag hebben geslagen. Een baan krijgt men niet vanwege de leeftijd. Iets wat door witte boorden criminelen keurig omschreven wordt met : 'wij hebben iemand geselecteerd die nog beter aan de eisen voldoet'. Dus blijven voor ouderen andere activiteiten op hun loopbaanplan over om wat bij te verdienen.
Zelf zoek ik het nog in een eerlijk (wat heet?) beroep. Maar mocht het zover komen dat ik ook het criminele pad op moet omdat andere criminelen mij daartoe dwingen, dan zijn die criminelen zelf mijn doelgroep. En bij voorkeur de groep die ouderen beroven van hun baan, have en goed, gezondheid, positieve zelfbeeld en zelfrespect, die oudjes mishandelen, misleiden en/of lastigvallen.  Criminaliteit met criminaliteit bestrijden. Of is het : if you can't beat them, join them? Ik zal maar eerst in training gaan. Ik hoop voor de criminelen dat ik een fatsoenlijke baan vind. En voor mezelf hoop ik het ook. Want trainen wordt op mijn leeftijd alsmaar lastiger en vermoeiender.