dinsdag 3 juni 2014

Scheiden doet lijden

Het is niet anders. De emoties kunnen hoog oplopen. Meer kan ik er eigenlijk niet van zeggen. Zelfs als geen sprake is van een vechtscheiding. We hebben zoveel als mogelijk de zaken in goed overleg willen doen. Gelukkig zijn we erin geslaagd om onze relatie nieuw leven in te blazen. Bewust of onbewust hebben andere betrokkenen een bepaalde positie ingenomen. Ze hebben een keuze gemaakt. Ook dat kan gebeuren. We zijn en blijven mensen. Toch is er iets wat mij opvalt. Dat is dat er ook een paar mensen zijn die ons ons nieuwe geluk en liefde moeilijk kunnen accepteren. Ik hoop dat de tijd hun bezwaar zal doen verdwijnen. Sommigen laten het niet daarbij. Ze gaan tegen beter weten in aan de haal met details en rukken zaken uit hun verband. Ze zoeken met hun eigen visie steun bij gewillige, weinig kritische oren en steken hun afkeer niet onder stoelen of banken. Ik heb zelf geen moeite met die mensen. Het is hun probleem en niet het mijne. Maar het is en blijft jammer. Ik kan alleen maar hopen dat het hen nooit zal overkomen. Scheiden doet lijden. Hoe dan ook. Je hoeft geen leeuw te zijn om geluk te tonen :