woensdag 4 juni 2014

Opsporing Verzocht

Soms kijk ik wat naar het tv programma Opsporing Verzocht. Niet bepaald een uitzending om vrolijk van te worden, maar helaas de realiteit rond de criminaliteit in ons landje. Ik maak me toch wat zorgen over de overvallen op oudere mensen. Niet alleen crimineel maar ook erg laf.
Halverwege de uitzending, als we diverse opnames bekeken hebben van bewakingscamera's met allerlei gespuis, merkte iemand op : "Wanneer komt er eens een echte Hollander in beeld?" Tja, en dan is het opeens weer even schrikken geblazen. Het zijn inderdaad vaak 'getinte' types en vrouwen met hoofddoekjes, die tijdens het werk gefilmd zijn. En als er dan een blank iemand in beeld komt, dan herken ik de Oost Europese gelaatstrekken vaak. Maar gisteren kwamen zowaar een tweetal boeven in beeld die van Hollandse komaf waren. Zegt mijn kijkgenoot : "Ach ja, natuurlijk! Rotterdammers! Wat een volk!"
Soms gaat het generaliseren wat erg ver.  Ik vergeef het hem. Hij is fan van Ajax.