zondag 29 juni 2014

Kassa's zonder wisselgeld

Kampen - IJssel vanaf de Molenbrug
Gistermiddag reden we even naar de Action in Kampen. Ik had namelijk gezien, dat daar antilek fietsbanden te koop zijn voor nog geen 7 euri! De zwarte buitenbanden zijn van de bekende standaard 28 inch maat. Ik heb er vier gekocht om twee fietsen van een nieuwe set te kunnen voorzien. Uiteraard heb ik ook bijbehorende binnenbanden gekocht.
Bij de kassa's was het behoorlijk druk. We stonden net in de rij (altijd de verkeerde) toen de afhandeling stopte. De kassa had geen kleingeld meer! De jongeman drukte op een knopje, maar na enige tijd wachten besloot hij toch maar even iemand op te roepen. Toen ik om me heen keek, zag ik dat ook de andere kassa's stilstonden. Er was nergens wisselgeld voorhanden! Haha! Leve het pinnen! De klant voor ons kon ook niet pinnen. Het was immers eind van de maand. Voor menig consument houdt een maand het wat langer vol dan de salarisrekening.
Ik kon wel pinnen, maar moest mijn beurt afwachten. Er brak wat paniek uit onder het personeel. Maar gelukkig beschikten wij wel over wisselgeld. Dus werd een biljet van 10 even omgeruild voor muntgeld. Tegen een gewone 1:1 koers. Zo kon de kassa weer draaien en stonden wij weer snel op straat. De rest van de klandizie stond nog enigszins geërgerd te wachten.