zaterdag 14 juni 2014

Jij moet respect voor mij hebben!

Nog een uitspraak waarvan ik vaak even de wenkbrauwen moet fronsen. Respect moet je verdienen, vind ik. Dat hoeft niet te blijken op het moment dat ik iemand tegenkom. Mensen genieten bij voorkeur mijn respect, totdat het tegendeel is bewezen. De laatste keer dat iemand zei dat ik respect voor hem moest hebben, betrof het een interim directeur. Iemand die van meet af aan nare dingen begon te doen en te zeggen. Over mijn kleurtje en over mijn werk. Hij deed dat zodra hij met mij alleen was. Telkens als ik hem zei dat ik daar niet van gediend ben, waagde hij het mij toe te bijten inclusief bezwerend vingertje : "Jij moet respect voor mij hebben!"
Haha! Ja, ik heb erom gelachen. Uiteindelijk heeft hij mij op een achterbakse manier de tent uitgewerkt. Dat ook nog.
Kijk, als ik die man onverhoopt in een lijkkist zou zien liggen, dan behandel ik hem toch met respect. Maar als ik hem ergens tegen zou komen niet. Ik zou doen alsof ik hem niet zag.