zondag 29 juni 2014

Criminele motorclubs

Nee, ik heb geen motorjack met op de rug een embleem van een club of bende. Ik ben geen lid van een club of zo. Ondanks dat maak ik toch deel uit van de  'Lonely wolves'. Mijn jack is pikzwart met wat reflecterende strepen. Ik beschik ook over een leren en een jeans broek. De laatste is voorzien van kevlar bescherming. Niemand kan aan mij zien van welke club ik lid ben. Totdat ik mijn helm afzet. Dan denken sommigen met een vooroordeel aan de Satudarah. Ook al rij ik dan niet op een Harley, maar op een echte motorfiets.
Vaak zijn Harley rijders criminelen. Er zijn ook gewone, nette Harley rijders, dat even voorop gesteld. Niet elke Harley rijdende crimineel is als zodanig te herkennen. Veel van die gasten rijden op spiksplinter nieuwe motoren. Hun outfit is ook net zo nieuw. Op doordeweekse dagen zijn ze wel te herkennen. Vaak dragen ze dezelfde outfit : strak in het (streepjes) pak. Ze zijn allen lid van De Grote Graaiers. Onder hen bestuurders, politici, managers en directeuren. Het rare is dat de overheid die groep niet aanpakt. Ze mogen overal in die outfit heen en vrij rondlopen. Hun criminele activiteiten worden nauwelijks aangepakt.