zaterdag 7 juni 2014

Bromtoon uit speakers

Sinds ik mijn desktop opnieuw heb geïnstalleerd, komt er een bromtoon uit de speakers. De (Sweex) set heeft een eigen 230 V voeding en is enkel met het luidsprekersnoer met de desktop verbonden. Ik heb al veel geprobeerd om dat gebrom weg te krijgen. Ik heb de 230 V stekker omgedraaid, de speakerbedrading anders gelegd (ver van 230V snoeren) en de desktop extra geaard. Ik heb ook de voeding in een andere contactdoos gestoken, maar niets heeft geholpen.
Nu blijkt dat zelfs als de set uit staat er toch zachtjes een bromtoon te horen is. Die verdwijnt pas als ik de 230 V stekker van de set eruit heb getrokken. In de oude opstelling in Lelystad Haven had ik geen enkele last.
Met de headset op is het nu erg vervelend luisteren naar muziek. Mocht iemand nog een tip hebben, dan hoor of lees ik die graag. O ja, het is de bedoeling om de speakerset te blijven gebruiken. NB. zonder de set hoor ik geen bromtoon uit de pc komen.