zondag 29 juni 2014

Op z'n Fries

Ik blijf ook graag op de hoogte van het lokael nieuws in ons alnd. Nieuwsgierig als ik ben lees ik graag de nieuwsberichten op de lokale tv zenders. Van TV Oost tot TV West en van TV Noord tot TV Limburg. Alleen TV Friesland niet. Die presenteren hun berichten op Teletekst in het Fries. Daar begrijp ik geen jota van. Het Friese Teletekst heeft ook geen optie om het nieuws in gewoon Nederlands gepresenteerd te krijgen. Soms kan ik er iets uit opmaken, maar daar blijft het bij. Helaas kan Fenna, onze Friezin uit Jubbega, er ook niets mee. We hebben haar te Hollands opgevoed. Ze moest van ons volledig integreren. Friesland zegt haar niets. Gelukkig maar. Flevoland trouwens ook niet. Zolang ze zich maar kan vermaken met een bal en los mag lopen is het goed. De Omrop Fryslan daarentegen is niet geïntegreerd. Subsidie intrekken en wegwezen. Naar Zuid Afrika of zo.