donderdag 17 augustus 2023

Zwartmaken

Nu ik zo'n beetje klaar ben met de caravan, besloot ik thuis wat te gaan doen. Ik ben al heel lang van plan het hout van de overkapping een schilderbeurt te geven. Het staat er al zo'n 8 jaar onbehandeld te wezen. Op het hout van het deel dat het dak vormt zitten veel vochtplekken. Ze zijn een gevolg van de condens op de golfplaat.
Nu moet je niet denken, dat ik al het hout heb staan schuren. Ik ben niet gekke Gerritje, maar luie slimme Wimmie. 😃 Ik heb mijn drukmakerij beperkt tot het borstelen en met een doek afvegen. Het is wel een soort bezigheidstherapie. Er zijn allerlei bochtjes en gaten en delen die niet zwart mogen worden. Ik ga er geen haastklus van maken. Ik heb een verfbakje met verf gevuld en me voorgenomen dat bakje leeg te maken. Daarna ben ik ermee gekapt. Om onduidelijke redenen keek ik tijdens het schilderen geregeld naar Fenna, die buiten lag te maffen. Zij wel. Morgen misschien weer een dag. Als ik zin heb. Met pensioen zijn is heerlijk.