woensdag 30 augustus 2023

Over het bolletje geaaid

Vanmiddag ben ik weer eens als groenwerker aan de slag gegaan. Als eerste heb ik het groene, wat verwilderde bolletje langs de straat weer mooi glad geschoren. Een maand of wat geleden was er weer een aso met zijn bestelauto overheen gereden. Om op het pleintje te komen, terwijl dat verboden is. Zonde van het groene bolletje.
Na dat klusje, het was nog steeds droog weer, ben ik op het pleintje gaan werken. Het ging mij er vooral om, het vele wild groeiend gras te verwijderen. Sonja was in het tuintje bezig. Gelukkig laat het gras zich gemakkelijk uit de grond trekken, zelfs als het in de voegen van de bestrating groeit. Het gras groeit snel en wordt
aardig hoog. Maar de wortels zijn vrij kort. Hoewel ik slechts de helft van het pleintje gedaan heb, leverde het een flinke hoeveelheid gras op.
Het werk stelde dus niet zoveel voor. Tenzij je op voorhand met een chagrijnige kop aan dat klusje wilt gaan beginnen. Maar zo wordt elke klus een K-klus. Sonja kwam later ook nog helpen. Samen hebben we twee deels gevulde gft kliko's volgemaakt. Morgen worden ze geleegd.
Toen ik na die klussen net was neergestreken op een stoel, sloeg iemand bij de achterdeur alarm. Iemand kon haar huis niet meer in.