maandag 21 augustus 2023

Wikken en wegen

Vandaag heb ik de caravan weer achter de Matrix gehangen. Als eerste ben ik naar de weegbrug gereden, vanwege het vervangen van de keuken. Niet alleen meten, ook wegen is immers weten. Ik heb vooraf het gewicht op het neuswiel / de trekhaak gemeten. Die was zo'n 55 kilogram. Er moest nog een fiets zonder accu op de dissel. En een fiets zonder accu achterin de caravan. Zonder de twee fietsen woog de caravan op de as gemeten 720 kg. Ik ben er toen maar van uitgegaan, dat de caravan niet overbeladen (> 750 kg) zal zijn. De sleurhut heeft namelijk geen kenteken. En op een boete zit ik niet te wachten. Dus gewoon conform de regelgeving werken.
De bagage en de complete voortent gaan in de auto mee. We gebruiken ook een dakkoffer, want de bagageruimte is nogal klein.
's Avonds is er voor het eerst in de nieuwe keuken gekookt. Volgens de keukenprinses bevalt hij uitstekend. Er was één lade die nogal klemde. Die bleek na enig speurwerk een kromme rand te hebben. Ik heb hem met mijn handen geprobeerd wat recht te buigen. Het zijn draadmanden van metaal met een dito rand. Die rand glijdt in een rail. De lade loopt nu een stuk soepeler.