zaterdag 19 augustus 2023

Eerlijk zijn

Nadat ik de gezondheidsverklaring voor een verlenging van mijn rijbewijs had ingevuld, kreeg ik een aanvullend bericht van het CBR. Mij wacht vanwege mijn eerlijkheid een extra keuring. Ik heb namelijk aangegeven last te hebben gehad van een depressie. Nu moet de arts die mij gaat keuren daar mij aanvullende vragen over stellen en een formulier invullen. Ik las ook dat de kans bestaat dat ik meer kosten moet betalen. Ik zag terloops allerlei voor mij rare vragen over mijn psychische gesteldheid voorbijkomen. En dat allemaal omdat mij in 2002 iets overkomen is en ik daarvan zo'n 10 jaar geleden al hersteld ben.
Maar goed, ik ben liever eerlijk in dat soort kwesties. Van tevoren kreeg ik al te horen het vragenformulier over mijn gezondheid enkel met JA of NEE in te vullen. "Want ze naaien je financieel een oor aan!", was de waarschuwing. Maar goed, ik kies toch liever voor eerlijk zijn.