woensdag 23 augustus 2023

Fenna's vakantie

Ze mag dan een eigenwijze Friezin zijn, Fenna heeft ook vakantie. En dat betekent niet alleen lui voor de tent of onder de tafel liggen. Vanmiddag, na de lunch, heb ik haar meegenomen voor een speciale date aan het water.
Het vrouwtje ging vanmiddag met haar zus naar een of andere diamond painting schuur, maar dat is niets voor Fenna. Dus reden we op de fiets naar een stukje water, waar ze kon gaan zwemmen. Ik was dit keer erg alert, want ze had al een tijdje geen zin om te rennen en te spelen. Als ik haar bal gooi, rent ze er wel heen. Maar vervolgens gaat ze dan over haar bal liggen rollen en dan is het spel volgens haar over. Als ik de bal dan zelf maar ga halen, doet ze na de tweede worp helemaal niets. Als ik vervolgens Apport! roep, kijkt ze me aan met een blik die zegt : "Doe het zelf maar!"
Dus vanwege haar mindere conditie lette ik extra op. Het kon zijn dat ik zelf te water moest gaan, om een Friezin van de verdrinkingsdood te redden. Eenmaal aan het water, heb ik haar activiteiten geleidelijk opgeschroefd. Ik moet zeggen, dat haar conditie blijkbaar nog erg goed is. Ze bleef gaan. Deels in het water en deels op het droge. Toen ik moe was van het gooien met de bal, heb ik er maar een eind aangemaakt. Na zo'n vijf minuten droogrennen, is ze weer ingestapt en zijn we terug gegaan. Ik was bekaf.