woensdag 30 augustus 2023

Sinterklaas bestaat

Er was een tijd, waarin Frans Timmermans hard achter Al Gore begon aan te rennen. Timmermans waarschuwde Nederland voor overstromingen. Ons landje zou in zee verdwijnen. Dat zou binnen 20 jaar met Nederland gebeurd zijn. "Tenzij wij het klimaat gaan veranderen!", voegde hij toe. Men begon direct de dijken te verhogen, terwijl niet-Nederlanders rubberboten op de zolder klaarlegden. Dat was zo'n 15 jaar geleden. Ik heb ondanks mijn donkere periode flink gelachen om al die onzin. Nederland gaat het klimaat veranderen. Het zuidelijk deel van Europa, Amerika en Azië zullen nu wel kwaad zijn, vanwege ons gepruts.😂
Ik herinner me nog een uitspraak van Johan Cruyff. Toen hij op een uitspraak gecorrigeerd werd aan de hand van de Dikke Van Dale, zei hij dat het fout in de Van Dale stond. 😆 Want ook Cruyff had graag gelijk. Timmermans brengt het anders. Wie zijn klimaatverhalen niet gelooft, gelooft ook dat de aarde plat is. Zo doen links eigenheimers dat. Timmermans is zo arrogant, dat hij met zijn letterkundige opleiding wetenschappers die het oneens zijn met hem als nullen kwalificeert. Wie in Timmermans gelooft, gelooft ook in Sinterklaas. Ik geloof beide groepen wetenschappers. De waarheid zal voor mij in het midden liggen. Dat midden is datgene wat ik als kind al op school hoorde : het klimaat verandert, de ijstijd is nog niet voorbij.