maandag 24 oktober 2016

Hygiëne in de supermarkt

Het is een vreemd gezicht, wanneer ik zie dat personeel van een supermarkt zich niet zo druk maakt over hygiëne. Ik krijg de kriebels, als ik bij de slagerij het personeel de 'verse' vleeswaren met blote handen zie beetpakken. Hoewel handschoentjes dragen ook niet alles zegt, geef ik daar toch de voorkeur aan. Met name op de broodjes afdeling staat het gebruik van blote handen helemaal erg raar. Ik word als klant geacht met een speciale tang de broodjes te pakken. Waarom eigenlijk? Als de bakken worden bijgevuld doet de medewerkster dat gewoon met haar blote handen. Oké, er zijn ook veel klanten die met hun tengels aan de broodjes en croissants zitten. Ze bekijken ze, leggen ze terug als het hun niet bevalt en pakken weer een ander. Of ze graaien erin alsof de bak een grabbelton is, zoals laatst een oude tang dat deed. Ze wilde de zwarte tang niet gebruiken. "Te lastig", zei ze. Dat is ook wel zo. De tang is ongeschikt om daarmee die dikke, harde bolletjes te pakken. Ze schieten er zo tussen uit. En toch, als ik mensen met hun handen in de bak bezig zie, zeg ik daar wat van : "Lekker hoor!" Daarmee laat ik maar in het midden wat ik ermee bedoel.