woensdag 12 oktober 2016

Autoreclame

Tegenwoordig koppelt men heel andere zaken aan een automerk dan louter techniek en comfort. Follow the leader was er zo een. Alsof het rijden in een bepaald merk auto gekoppeld zou zijn aan leiderschap, maar het effect van kuddedieren-gedrag heeft.  De Citroën C4 Picasso brengt zijn passagiers en bestuurder enkel naar onheilsplekken. De bestuurder van zo'n wagen is dus een loser??  Andere merken beweren dat de eigenaar in een soort Casanova verandert of in een zeer gulle gever. In een Skoda krijg je een leven vol stress en Renault doet je in een schijnwereld verdwijnen. Bij veel automerken schijnt het zo te zijn, dat als je file parkeert, je in feeststemming geraakt en vooral met je handen van het stuur moet blijven.
De bestuurder van de auto die ik vanmiddag zag, is veranderd in een regelrechte vervuiler. Meneer had in de buurt een lunch gehaald. Hij parkeerde zijn auto binnen mijn gezichtsveld. Ik zat daar te wachten op Sonja die boodschappen deed.
Van tijd tot tijd ging het rechter portier van de auto open (de wind kwam van links) en werd afval naar buiten gegooid. Op nog geen tien meter van weerskanten van de plek verwijderd bevindt zich een tweetal afvalcontainers. Maar ja, dan moet je wel even uit die auto stappen. Daar was het blijkbaar te koud voor.
Toen Sonja weer terug was, heb ik de rommel van die asociale meneer maar alsnog opgeruimd. We verlieten de parkeerplaats zoals we hem bij aankomst hadden aangetroffen : schoon.