zaterdag 31 oktober 2015

Van het oostfront

genieten van trekkers
geen nieuws. Ik doel op de snelheidsovertreding die ik in de maand juli tijdens onze vakantie in Duitsland gemaakt heb. Jammer genoeg heb ik daar tot op heden niets van gehoord. Ik had graag die foto willen zien, met de verschrikte kop van mij
Er was wel goed nieuws uit het oosten van Dronten. Afgelopen donderdag was de politie hier ook bekeuringen aan het uitdelen. Goed nieuws vooral, omdat in dit geval trekkers al dan niet met aanhanger gecontroleerd werden. Volgens mij kwam er geen zonder bekeuring vanaf. Het is oogsttijd en de trekkers rijden af en aan. Het was schemerig en ik heb geen trekker gezien, waarvan de verlichting in orde was. Niet een! Er was er een waarvan alleen de achterverlichting het deed. O ja, en dan de overbekende schijnwerper die naar achteren schijnt. Geen van hen had de torenhoge lading met een net afgedekt. De geoogste gewassen rolden gewoon over straat. Het was weliswaar een B weg, maar toch. Een goede zaak dat de politie eens optreedt tegen het trekkervolk. Overigens kan ik ook wel genieten van die werkpaarden, hoor. Zoals tijdens shows en demonstraties.