donderdag 22 oktober 2015

Net een kind

kindje en hondje
Vanmorgen zag ik haar weer achter haar hondje aanrennen. Nee, het hondje liep niet echt weg, want het was aangelijnd. In het voorbijgaan gaat haar hondje als een uitdagend tekeer tegen andere honden. Ze corrigeert haar hondje niet. Ze maakt zelfs de riem niet eens korter. Ze lacht er wat bij, net alsof ze leedvermaak viert. Dan tilt ze het aso hondje op en geeft het een knuffel als beloning voor zijn naar gedrag.
Een keer had ze pech. Een groot hondje grauwde venijnig terug naar haar hondje, toen dat weer eens uitviel en bijna aan de strot van de grote hing. En wat denk je? Ja hoor, madame Aso werd boos. "Wat een vals beest!", riep ze toen verontwaardigd, "u mag hem weleens opvoeden!" Ze maakte ook schoppende bewegingen naar het grote aangelijnde sociale hondje. Tja, sommige hondeneigenaren houden er een heel andere manier van opvoeden op na.
Nu ik dit zo opgeschreven heb bedenk ik me opeens : Hé, ik kan het woord hondje ook vervangen door kindje.