zaterdag 10 oktober 2015

The Voice en Anouk

Na lange tijd keek en luisterde ik gisteren weer eens naar The Voice of Holland. Het is leuk om al dat talent te horen. Hoewel de jury met de rug naar het podium zit, heb ik soms de indruk dat de talenten door hen al een keer gehoord zijn.
gezellûg!
Maar goed, het blijft een leuk programma, ware het niet dat dit keer zangeres Anouk deel uitmaakt van de jury. Ik vind haar niet bepaald leuk voor wat betreft haar jurering. Anouk komt nogal somber over en af en toe meen ik enige afgunst bij haar te constateren. Alsof een kandidate een regelrecht gevaar voor haarzelf zou zijn. Ja, ik weet het niet hoor, maar zo ervaar ik haar lichaamstaal en uitspraken. Na verloop van tijd ging ik me steeds meer ongeruster maken over Anouks gedrag en deelname. Het werd zelfs zo erg, dat ik tegen Sonja zei : "Heeft ze soms voor de show een fles azijn leeggedronken?" Wat kan er nou voor een ervaren zanger of zangeres leuker zijn, dan talenten te horen? Ik zou ze enthousiast stimuleren en complimenteren met hun optreden. Ook al zou je de stoel voor hen niet omgedraaid hebben. Nee, ik vond Anouk alles behalve aardig voor de kandidaten. Ik weet niet of ze al door kandidaten zelf gekozen is als coach, maar als dat het geval is heb ik op voorhand al medelijden met het talent. Tenzij ze ook van azijn houden. Dan kunnen ze samen gezellig (wat heet) een glaasje drinken. Maar misschien heb ik het faliekant mis, want ik ben nooit een fan van haar geweest. Zo goed vind ik haar ook niet schreeuwen zingen.