vrijdag 16 oktober 2015

Hoera, een griepprik!

Proefmus
Nee, niet omdat ie gratis is hoor. Niets is immers gratis. Ook die prik is een sigaar uit eigen doos. Nee, maar omdat die prik mij al een behoorlijk aantal jaren niet alleen van de griep afhoudt, maar ook mijn ademhaling op normaal niveau houdt.
Gisteren ontving ik na een jaar weer een uitnodiging voor de griepprik.
Er zijn nogal wat tegenstanders van die prik, vanwege de chemische troep die erin zit. Anderen beweren dat die prik niets uithaalt. Wat de laatste groep betreft : mijn pa geloofde ook niet in medicijnen. Met gevolg dat de meeste bij hem ook niet werkten. Andersom zijn er de placebo's, de nepmedicijnen voor hen die zonder een dagelijks pilletje denken niet verder kunnen. Het zit dus tussen de oren. Ik weet overigens niet of medicijnen ook soms getest worden zonder dat de proefpersoon dat weet. In Amerika deed men dat met gevangenen. Het voordeel zou kunnen zijn dat het psychologisch effect uitgeschakeld kan worden.
Maar vergis je niet in de farmaceutische industrie en de overheid. Dus kan het best zo zijn dat we allemaal proefkonijnen zijn.