vrijdag 9 oktober 2015

Een onvriendelijk Feenstra mens

In de huurwoningen hier in Dronten worden de ketels van de cv's onderhouden door de firma Feenstra. Een bedrijf met personeel dat niet alleen tamelijk eigenwijs, maar ook onvriendelijk is. Zo zijn helaas onze ervaringen tot op heden.  Een seniore buurtbewoner had problemen met de verwarming en de warmwatervoorziening. De cv ketel stond op storing. Na het eerste telefoontje van de 86 jarige bewoonster zelf, kreeg ze nogal kortaf te horen dat er niemand langs zou komen. Ze moest maar op de resetknop drukken. Succes!
Na een aantal keren op de reset toets te hebben gedrukt en tussentijds ook de stekker eruit te hebben gehaald, bleef de ketel storingscodes afgeven. Dus toch maar weer Feenstra gebeld, maar nu belde een hulpvaardige buurvrouw die om hulp was gevraagd. Ze kreeg een zeer chagrijnige Feenstra-meneer aan de lijn, die nogal kortaf was en niet echt luisterde. De antwoorden die hij op haar vragen kreeg, zoals : "Welke code staat er op het display?", beoordeelde hij steevast chagrijnig met : 'dat kan niet!'  Hij had niet in de gaten dat hij met zijn reacties de beller kwalificeerde als een analfabeet.
Ergens was de verwarring wel logisch, want hij heeft op kantoor heel andere info over de ketel dan feitelijk zou moeten zijn. Of wel : de database, door ingewijden ook wel installed base genoemd, van Feenstra is alles behalve up-to-date. Iets dat we bij eerdere klachten over andere ketels ook al geconstateerd hebben. Na een zeer moeizaam gesprek met veel gesnauw van de service-meneer, gaf hij de beller maar haar zin : oké ik stuur een monteur. Zucht.
De ouderen hebben het al moeilijk in dit land. Maar Feenstra vindt het geen probleem daar nog een schepje bovenop te doen, door hen letterlijk in de kou te laten staan.