woensdag 21 oktober 2015

Drie dwaze dagen

Soms schud ik maar mijn hoofd. Er zijn nogal wat situaties waarin 'volwassen' mensen erg kinderachtig kunnen reageren. Er zijn websites waar spullen gratis worden weggegeven. Je hoeft alleen aan te geven dat je interesse hebt. Vaak geeft de gulle gever nog een tijdstip, waarop een zogenaamde loting plaatsvindt. Ik schrijf zogenaamd, want als een vriendin of kennis zich meldt gaat ie voor, wat mij nogal logisch lijkt. Het kan ook zijn dat de eerste die zich meldt het aangeboden krijgt / wint.
Als vervolgens iemand als winnares is aangewezen, breekt voor een aantal deelneemsters (het zijn opvallend genoeg telkens vrouwen) de hel los. Lelijk reageren, schelden, tieren en razen is dan het gevolg, want ze zijn van mening dat de 'loting' niet eerlijk verlopen is of dat alleen zij recht hebben op de spullen. Het komt ook voor dat een gulle gever de voorwaarde stelt, dat het aangebodene binnen een uur na de trekking afgehaald moet worden. Ook dat leidt tot gemekker bij bepaalde dames. Ze vinden het niet eerlijk of reageren doodleuk met : "Bepaal jij soms mijn leven?!" Gevolgd door de nodige scheldwoorden. Nee, ik begrijp best dat De Bijenkorf stopt met zijn 3 dwaze dagen.