zaterdag 10 oktober 2015

Geen licht!

Onlangs heb ik de halogeenlamp van de koplamp van de motor vervangen. Vanmorgen viel me op, dat het stadslicht/parkeerlicht en het achterlicht het niet deden. Omdat beide lampjes er nog goed uitzagen en ze direct op de accu aangesloten keurig brandden, heb ik even de zekering gecontroleerd. Beide lopen over dezelfde zekering, die ook in orde bleek te zijn.
Aldus begon mijn zoektocht naar de oorzaak. Ik heb alle verlichting getest. Alles deed het behalve...beide lampjes. Het remlicht en de koplamp deden het dus wel. Aan de bedrading lag het niet. Ik heb die doorgemeten.
Toen ik aan de sleutel van het contact draaide om de boel uit te zetten, meende ik heel even het lampje van het parkeerlicht te zien branden. Of was het omdat ik dat zo graag wilde zien?
Ik draaide de sleutel weer in de ON stand, maar het lampje bleef uit. Toen ik de sleutel terugdraaide en halverwege stil hield, brandde het lampje! Jippie! Ik heb wat met de sleutel in het contact staan morrelen en zowaar ik had weer licht.  Na nog wat testwerk kwam ik tot de conclusie, dat het euvel zich in het contactslot bevindt. Ik heb wat contactspray in het slot gespoten en de sleutel heen en weer en op en neer bewogen. De lampjes doen het weer, maar de vraag is : voor hoe lang?