woensdag 28 oktober 2015

Even bellen

Soms wil ik haar even bellen. Net als toen. Even haar stem horen en vragen hoe het met haar gaat. Of ze afgelopen week iets lekkers heeft gekookt en wie er op bezoek is geweest.
 "Dag mam. Nog nieuws te melden? Is het echt zo mooi daar? O, dus toch! Ja, hier gaat het goed. Ook met de jongens, schoondochters en de kleinkinderen. U heeft ze al gezien, de kleintjes? Ja, ze worden al erg groot. We vliegen door de tijd, mam. Nee, ik ben sindsdien niet meer naar de kerk gegaan. Ik deed het eigenlijk alleen voor u. Ik wist hoe belangrijk u dat vond. En ik hou toch van u? Wie hoor ik op de achtergrond? O, leuk. Ze zijn dus bij u. Dat is fijn om te weten. Dan bent u niet alleen. 't Is goed zo; al missen we jullie wel erg, mam. Tot volgende keer dan maar. Ja, doe ik. Ook groetjes, liefs en kusjes van hier, dag mam!