woensdag 22 oktober 2014

Weinig stormschade


Toen ik hier in Dronten vanmorgen Fenna ging uitlaten, zag ik dat het erg meegevallen is met de storm van afgelopen nacht. Ronkend in mijn bedje hoorde ik af en toe de regen op de luifel vallen. Hij klapperde soms ook. Gewoon bekende geluiden voor een kampeerder, waar deze meneer nog lekkerder van slaapt.
Hier en daar trof ik wat afgebroken takken op mijn pad. Voornamelijk van populieren. Die soort staat erom bekend dat, naarmate ze ouder worden, ze vaker last hebben van omwaaien of afbrekende takken. Daarom plant men die vaak langs fietspaden en wegen.... (huh?). Ze zorgen in de herfst ook voor veel blad op de weg. Ik heb de takken keurig aan de kant geschoven, zodat het verkeer daar geen last van zal hebben.
Er zijn behoorlijke buien gevallen. Voordeel is dat weer een kuiltje in het terras zichtbaar is gemaakt. Werk aan de winkel! We hebben nog een bultje zand liggen, dus het is een kwestie van even een droge periode afwachten.