vrijdag 24 oktober 2014

Mijn Workmates

Ik beschik over drie workmates. Is dat niet wat overdreven, zou je denken. Nee, want het zit zo. Ik heb er twee met vier poten. De een is Fenna (Black & White), de ander is een Black & Dekker. De derde workmate heeft twee benen en een stel handen en is een Blond & Lekker. Dat is natuurlijk Sonja. Ze kan behoorlijk goed klussen. Boren, zagen, timmeren en schroeven is geen enkel probleem voor haar. Dat heeft haar pa haar vroeger bijgebracht.
Alleen Fenna is een workmate van een ietwat afwijkend type. Ze is weliswaar aan het werk, maar bezorgd mij meerwerk.  Ik grijp geregeld mis, omdat Fenna vaak met mijn gereedschap of andere spullen er vandoor gaat. Een kwestie van aandacht vragen, maar soms heel vervelend. Vooral als iets tijdens het klussen niet zo goed lukt. Laatst moest ik wat gehaast opruimen vanwege een regenbui. Ik kon ik wel het blik vinden, maar geen stoffer! Grrr!