zondag 5 oktober 2014

Burenavond

Buren helpen...
Ze waren vanaf 17.00 uur welkom bij ons thuis. Met 'ze' bedoel ik de bewoners van de omliggende seniorenwoningen. Ik heb een uitnodiging in de bus gegooid, want niet iedereen was thuis toen ik ze persoonlijk wilde vragen. Het zijn er totaal zeven, maar twee waren verhinderd wegens andere afspraken.
Na een welkomstdrankje kwamen de kippensoep en broodjes op tafel. Sommigen wonen hier al jaren zonder de ander te kennen! Dat is nu dus voorbij. En tja, niet iedereen kan met een ander goed overweg. Neemt niet weg dat het toch een heel gezellige bijeenkomst is geworden. Er werd veel gepraat en er hing een erg gezellige en ontspannen sfeer. Niet alleen de soep, ook de gestoofde peertjes gingen er als koek in. Het was erg interessant te horen wie waar vandaan komt. En dan blijkt het opeens een kleine wereld, als iemand anders riep : Hé, daar heb ik ook jaren gewoond! Men is over het algemeen erg tevreden over de woonomgeving. Vooral het recente snoei- en opknapwerk stemmen tot tevredenheid. Na de koffie vertrokken geleidelijk aan de tevreden gasten. En wij? Wij begonnen aan de afwas en konden eveneens tevreden napraten over de gezellige avond. De volgende keer zal het een rondje snert worden, schat ik zo in.