zaterdag 4 oktober 2014

Leiden en 3 oktober -2-


Na de koffie en een plas, kwamen we weer overeind om aan onze wandeling door Leiden te beginnen. We liepen (nou ja liepen; het was meer kuierden) richting de Haarlemmerstraat. Verder rechtdoor kon je over een bruggetje tegen het gebouw waar het warenhuis van V&D gevestigd is. Wij sloegen rechtsaf de Haarlemmerstraat in, waar het niet alleen koeler maar ook aanzienlijk rustiger was. In die oude winkelstraat waren veel bekende winkels niet meer aanwezig. Ook de veranderde gevels maakten het lastig ons te oriënteren. Sonja heeft daar tegenover de bioscoop Rex gewerkt in een schoenenzaak. Zelf ging ik vaak naar Hofenk voor muziek. Maar beide zijn er niet meer. Aan het eind van de H'straat gingen we rechtsaf. Over de Turfmarkt richting molen De Valk. Daar bevond zich het kermisterrein, met een herrie van jewelste. Hoewel ik last heb van hoogtevrees (heb ik al last van als ik nieuwe hakken onder mijn schoenen heb laten zetten) , ging ik op voorstel van Sonja toch de uitdaging aan om in het reuzenrad een ritje te maken. We hoefden niet lang te wachten, al vroegen we ons wel af waarom er zoveel lege cabines voorbijkwamen. Van grote hoogte hadden we een fraai uitzicht op een groot deel van de oude stad. Prachtig! Ik heb zelfs foto's gemaakt (met beide handen los van de handgrepen!) en was blij dat de camera een speciale anti-bibber functie kent.

-wordt vervolgd-