woensdag 22 oktober 2014

Verstandig in het verkeer?

Het kan altijd sneller..
Vanmorgen reed ik in de auto binnen de bebouwde kom op een weg parallel aan een fietspad. Op dat fietspad reed een zogenaamde Velomobiel. Je weet wel, zo'n sigaarvormige ligfiets. De quasi racewagen had een flinke snelheid. Om die vast te stellen bleef ik achter het V-mobiel rijden. De naald van mijn snelheidsmeter bleef ergens tussen 40 en 45 km/uur hangen. Afgezien van de m.i. te hoge snelheid (25km/uur max. toegestaan), zag ik dat de bestuurder een kindje voor hem had zitten. Het stak net met haar hoofdje boven de rand van de bak uit. Op nog geen 5 cm van de rand vandaan. Als meneer iets zou overkomen (wat niet te hopen is) zou het kindje de sigaar zijn : dag melkgebitje. Onverantwoord vind ik dat.
Op de weg tussen Dronten en Swifterbant (ja, met een t!) zagen we een brommobiel naderen. Of beter, ik zag een tegemoetkomende auto een vreemde slinger maken en inhalen. Even later zag ik dat hij een brommobiel had ingehaald. Waarschijnlijk schrok hij van het verschil in snelheid. Kijkend in mijn binnenspiegel zag ik de volgende auto in de remmen gaan. Ik zou met zo'n bromding toch maar het (erg stille en brede) fietspad naast de weg genomen hebben.