In mijn laatste bericht over mijn pensioen, heb ik toch iets te vroeg gejuicht. Ik meldde toen, dat ik weer een formulierenpakket had gekregen met de vraag wat er met een bepaalde levensverzekering moest gebeuren. Ik heb alleen mijn persoonlijke gegevens ingevuld en vervolgens met dikke letters aangegeven, dat men het bedrag in de reeds lopende bankspaarregeling mocht storten bij dezelfde maatschappij. Voor alle zekerheid het nummer, mijn relatienummer enz. erbij vermeld.
En wat denk je? Vandaag kreeg ik een bevestiging, dat men het bedrag..... aan mij ging uitbetalen! Grrrr!
Na weer tot kalmte te zijn gekomen (het herstellen van een soortgelijke fout heeft bijna twee maanden geduurd), heb ik toch maar weer de Nationale Nederlanden gebeld.
Ik kreeg een meneer aan de lijn en ik ving met een diepe, duidelijk hoorbare zucht aan : "Men heeft mij weer een verkeerde brief gestuurd..."
Ik geef toe, dat ik nogal lang twijfelde aan zijn toezegging, dat hij dit keer de zaak direct zou oplossen. Hij beloofde mij terug te bellen, waarop ik op mijn beurt weer diep zuchtte en zei : "Tja, terugbellen..." Ik vertelde hem over mijn eerdere lijdensweg met terugbellen. Hij zei dat hij zich diep schaamde voor de manier waarop men mij heeft 'geholpen' en bood namens NN mij excuses aan.
Nog geen tien minuten later belde hij mij terug. Hij had inderdaad gezien dat de brief die mij gestuurd is, totaal niet aansloot op het door mij ingevulde formulier. Weer excuses en een merkbare boosheid over de slordige afhandeling van zijn collega's. Hij vroeg mij namen te noemen van mensen die ik eerder had gesproken en die heb ik hem zonder enige schaamte gegeven. Hij zei dat hij de slordigheden op de eerst komende vergadering ter sprake zou brengen.
Kortom, na weer een valse start is er dit keer snel en tijdig ingegrepen. Misschien had ik moeten solliciteren naar een part time baan bij die verzekeringstent. Ik weet immers nu al zoveel over pensioenen. Zo, en nu maar wachten op de goede afloop.