zondag 5 oktober 2014

Waaks!

'...de koffie staat klaar!...'
De gemeente Dronten is een nieuw project begonnen met de naam Waaks! Ze roept hondeneigenaren op, om tijdens het uitlaten van de hond zelf ook 'waaks' te zijn. Het doel is om in een samenwerkingsverband van politie, gemeente en hondeneigenaren criminaliteit te voorkomen. Van mij wordt verwacht dat ik in verdachte situaties de politie bel. Ik moet daarbij melden dat ik lid ben van het project Waaks!, de locatie, de verdachte situatie en eventueel een signalement.
Uiteraard staat de eigen veiligheid voorop en is het niet de bedoeling dat ik met Roemenen, Albanezen en/of Noord Afrikanen een robbertje ga vechten. Of eerst naar huis ga om een vuurwapen te gaan halen om ze neer te schieten. Ik weet alleen nog niet hoe ik straks moet omgaan met de aanwezigheid van Zwarte Piet ergens op een dak. Melden of niet?
Aan Fenna zal ik niet zoveel hebben. Ze is meer van het type, dat voor een inbreker koffie gaat zetten.