donderdag 16 oktober 2014

Een bagagedrager opknappen -2-


Vandaag heb ik de opknapklus van de bagagedrager weer opgepakt en afgerond. Ik zal niet zeggen dat ie als nieuw uitziet, maar wel als zo goed als nieuw. De lichtbalk heb ik na de anti-roestbehandeling wit gespoten. De rest laat ik maar gewoon in de alu-kleur. Kost me anders weer een spuitbus zwarte lak (ons bent zunig). Het klussen verliep niet helemaal probleemloos, want ik brak een boortje. Ik denk dat ik de boormachine iets te schuin hield toen ik in het metaal een gaatje boorde. Als bij mij een boor het begeeft of bot wordt, dan is het vaak de 6 mm versie. Of die ielige 4 mm of kleiner.
Ik heb ook maar nieuwe beschermstukken aangebracht, zodat de kunststof kist niet beschadigd wordt. De (Blokker /  Marskramer) kist heeft een afmeting van 114cm lang, 44 cm diep en 60 cm hoog. Die past keurig op de drager. Langer of korter kan ook; een kwestie van even de draagstukken links en rechts verschuiven. Ik zet hem met één spanbandje vast. De kist kan niet naar links of rechts verschuiven, maar wel naar achteren kantelen. Maar met een spanbandje boven door het oog en dan links en rechts door de handgrepen, zit ie muurvast. Op mijn lijstje staat nu nog het aanschaffen van een 6 mm metaalboortje en het aanbrengen van een paar rechthoekige reflectoren op de kist.